Panik Atak Nedir ?

Panik atak, başta panik bozukluk olmak üzere birçok psikiyatrik bozuklukta ve bazı fiziksel hastalıklarda görülen yoğun kaygı, korku ve yoğun endişe karışımı bir nöbettir.
Günümüzün değişken, oynak yaşam ortamlarında, yaşam kaygılarının artması, maddi ve manevi kaos ile belirsizlik durumunun yarattığı "hiç olma duygusu"nun çoğalmasıyla paralellik gösteren panik atak, tüm dünyada toplum sağlığını tehdit eden boyuta gelmiş durumdadır.

Panik Atak Belirtileri

•Çarpıntı, kalp atımlarını duyumsamak
•Terlemek
•Titremek ya da sarsılmak
•Göğüs ağrısı ya da göğüste sıkıntı duymak
•Nefes darlığı ya da boğuluyor gibi olmak
•Soluğun kesilmesi
•Uyuşma ve karıncalanma duygusu
•Bulantı ya da karın ağrısı
•Baş dönmesi, sersemlik hissi, düşecekmiş ya da bayılacakmış gibi olma
gerçekliğini kaybetmiş gibi hissetmek.
•Ölüm korkusu
•Derealizasyon ya da Depersonalizasyon
•Üşüme ürperme ve ateş basması.

Panik Atak Tedavisi

Panik atak tedavisi olan bir rahatsızlıktır. Hastaya hastalığı nasıl kontrol edebileceği öğretilmektedir. Bunu başarabilen hasta ilerleyen zamanlarda panik atağı tamamen hayatından çıkarabilir.
Panik atak tedavisindeki en büyük sorun hastanın fiziksel bir rahatsızlığı olduğuna inanması ve bu nedenle psikolojik desteği sonradan aramaya başlamasıdır. Yapılan araştırmalar, panik atak tanısı konulan hastaların yüzde yetmişinin hastalığın ne olduğunu bulmak için en az on doktora gidebildiğini belirtmiştir. Birçok defa tam sağlık denetimi yaptırmış ve gereksiz bir sürü ilaç kullanmış olan hasta doğru yere geldiğinde panik atak teşhisi koymak ise kolaydır.
Psikologlar ve psikiyatristler tarafından tedavi edilen ve dönem dönem ilaç kullanılmasını da gerektiren tedavilerde hastanın doktoruna güvenmesi gerekmektedir. Güven duyulan ve rahat hissedilen bir uzmana gidilmesi tedavi sürecini hızlandırmaktadır.

Geçerli Tedavi Yöntemleri

• Psikoterapi