Cinsel Bozukluklar

Cinsel arzu, tıp dilindeki deyimiyle libido orgazmla doyuma ulaşma ve zaman zaman duyulan bir cinsel heyecan özlemidir. Bazen anormal veya aşırı cinsel arzular olması mümkündür. Aşırı cinsel arzu duyan kişiler günde iki, üç orgazm ile tatmin olurlar. Birçok kez beyinde hasar, akıl geriliği veya psikopatiden ötürü cinsel arzunun artması görülebilmektedir. Bu gibi durumlarda erkekler için Satiriasis, kadınlar için Nemfomani denir.

Cinsel bozukluğu olan kimselerin çok az bir bölümü tedavi için doktora başvurmaktadır. Hasta suçluluk duygusu içinde zamanla bu derdini çözebileceğini düşünmektedir veya homoseksüellerin birçoğunda olduğu gibi halinden memnundur. Birçok olayda hasta ya evlidir, ya iyi bir baba veya annedir, yani toplumda sevilen bir insandır. Karısı gebe iken ve ilgisinin azaldığını duyduğu zaman veya bütün hayatı boyunca kontrol ettiği gizli bir isteği içki veya duygusal bir bozukluk nedeni ile engelleyemediği zaman başvurma isteği doğabilir.

Cinsel isteklerle ilgili aşırı bir davranış yüzünden tutuklanan kişi için psikiyatrist ile muayene gereklidir. Suçun duygusal bir bozukluk veya bunama başlangıcı veya bir akıl hastalığı sonucu olup olmadığı açıklığa kavuşturulması gerekir.

Cinsel fonksiyon bozukluklarının başında hastanın kendini veya eşini tatmin edemediği iktidarsızlık, cinsi temasın ağrılı olması veya cinsel isteğin olmayışı yani soğukluk dediğimiz durumlar meydana gelir.

Cinsel Bozuklukların Belirtileri

•Cinsel deneyimin kısıtlı oluşu,
•Cinsel bilgilenmelerin eksikliği veya yanlışlığı
•Cinsel dürtünün zayıflığı
•Eşle olan genel ilişkinin zayıflığı
•Katı yetiştirilme tarzı
•Yerleşik yanlış inanışlar
•Kalıp yargılar ve başarısızlık endişesi.

Cinsel Bozuklukların Tedavisi

Cinsel sorunların tedavisinde ilaç ve hormon tedavilerinin, hipnoz ve destekleyici yöntemlerin tedavisi geçici olmaktadır. Cinsel sorunlar her zaman derin çatışmalardan kaynaklanamaz. Bu düşünceden hareket ederek, son 30 yıldır cinsel soruna odaklaşan "cinsel terapi" daha fazla uygulanmaktadır. Cinsel tedavide genel yaklaşımın temel özellikleri şöyledir; Çiftin cinsel ve cinsel olmayan ilişkilerinde söz ve davranış yolu ile daha iyi bir iletişim kurmalarına yardım olanak sağlanır. Amaç, çifte, iş birliğine girme, sorunu ve sorunları çözme sorumluluğu vermektir. Cinsel bilgilendirmelerde cinsel organların anatomisi fizyolojisi ve psikolojik bağlantıları anlatılır. Kolaydan zora derecelendirilmiş bir seri "cinsel ev ödevleri" verilir. Tedavinin püf noktası, çiftin aktif olarak tedaviye katılmaları ve emek vermeleridir.